Female office worker sitting at desk and using smartphone for communication. Girl with smartphone in hand surfing web to find interesting content. Digital tools and mobile apps for chatting online.

Co robić, aby rozwijać własną firmę?

Jednym z błędnych założeń przedsiębiorców jest to, że „firma będzie się sama rozwijać”. Mamy produkt lub usługę i czekamy, aż telefon zacznie dzwonić lub do naszych skrzynek mailowych będą napływać zapytania ofertowe. A jeśli mamy już stronę internetową, wydaje nam się, że potencjalni klienci będą na nią wchodzić i zamawiać!

„Co konkretnie robisz, aby mieć więcej klientów?” 

„No jak to? Przecież pracuję od rana do wieczora… co jeszcze mógłbym robić?” 

„A co KONKRETNIE robisz, aby mieć więcej klientów?”

Cisza…

Oczywiście są dziś branże, w których klienci sami wyrywają sobie towar lub usługę z rąk – jeśli Ty działasz w tej branży – masz ułatwione zadanie. Doskonale wiesz, o czym pisze, jeśli np. prowadzisz firmę budowlaną lub remontową – popyt znacznie przewyższa podaż i jeśli jesteś dobrym fachowcem i ludzie sobie Ciebie polecają, masz listę oczekujących a kalendarz zaplanowany na wiele miesięcy naprzód. 

Jednak w ogromnej większości sytuacji nie jest tak łatwo! Trzeba wyróżnić się z tłumu i dotrzeć do Twoich Klientów, zanim regularnie zaczniesz sprzedawać. 

Podstawą budowania odnoszącej sukcesy firmy jest codzienne jej rozwijanie – czyli skupianie się na tych działaniach, które bezpośrednio przekładają się na generowanie nowych klientów.

Co to za działania?

– Budowanie pozycji eksperta na rynku – publikacje, wystąpienia i zadbanie, aby trafiły one do jak najszerszej grupy Twoich potencjalnych klientów. 

– Zaplanowane i dostosowane do Twojej branży działania marketingowe – sprzedażowe oraz szczegółowa analiza zwrotu z inwestycji w te działania. Nie chodzi w końcu przecież tylko o to, aby coś robić, ale też o to, by działania te były skuteczne. 

– Utrzymywanie relacji z dotychczasowymi klientami – często to właśnie oni dokonają ponownego zakupu lub polecą Twoje produkty lub usługi innym. 

Jeśli więc na poważnie myślisz o rozwoju Twojej firmy – niech Twoim nawykiem staną się powyższe działania. Tak planuj swój czas, aby każdego dnia działania te były w centrum Twojej uwagi!

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *