Jak zdobywać nowych klientów?

Jednym z wyzwań każdego przedsiębiorcy jest stały napływ nowych klientów, dbanie o to, aby cały czas mieć wystarczającą liczbę nowych zleceń – szczególnie w czasach „zawirowań” rynkowych – jak choćby w czasie obecnej pandemii, gdy zleceń na rynku jest mniej.

Z myślą o wspieraniu Was w rozwijaniu Waszych biznesów przygotowaliśmy dla Was kolejne szkolenie – „Jak zdobywać nowych klientów”, które będziemy powtarzać cyklicznie, a o terminach będziemy Was informować na bieżąco.

Tymczasem – mały „sneak peak” i kilka sprawdzonych rad:

  1. Buduj swoją pozycję eksperta i pomagaj klientom w rozwiązywaniu ich problemów językowych. Może Ci się wydawać, że masz większe szanse na zdobywanie nowych klientów, gdy oferujesz zajęcia dla wszystkich. Jednak tzw. „dobrzy” klienci szukają ekspertów, dzięki którym osiągną swoje cele.
  2. Poinformuj potencjalnych klientów, że w ogóle istniejesz! Wielu lektorów nie ma żadnego marketingu. Kojarzy im się on z czasochłonnymi lub kosztownymi przedsięwzięciami. Podstawowe zasady marketingu opanujesz w dwa tygodnie i jeśli zaczniesz je stosować i wyciągać wnioski, dostosowywać swoje działania – szybko zobaczysz efekty. Nie musisz mieć „wypasionej” strony za kilka tysięcy – wystarczy Ci prosta strona, która od razu buduje Twoją wiarygodność i wyróżnia Cię na tle konkurencji.
  3. Proś o referencje. Być może myślisz, że nie mają one żadnego znaczenia, jest zupełnie inaczej. Referencje klientów, którzy są zadowoleni ze współpracy pomagają budować Ci tzw. „dowód społeczny” – czyli nie to, co TY mówisz lub piszesz o swoich usługach, ale co INNI sądzą na temat współpracy z Tobą. Pomyśl sam – kiedy decydujesz się na jakiś zakup, na czym skupiasz się bardziej – na tym, co firma pisze o produkcie, czy zaglądasz do zakładki OPINIE?
  4. Postaw na określone „kanały” zdobywania nowych klientów. Możesz zdobywać ich sam(a), możesz nawiązać współpracę z dobrą szkołą językową, która zapewni Ci nowe zlecenia. Choć tu stawki będą nieco niższe – możesz liczyć na pewną „bazę”, która będzie zabezpieczeniem Twojego budżetu.

A TY jakie masz sposoby na zdobywanie klientów? Co Ci się najbardziej sprawdza? Podziel się z nami Twoimi doświadczeniami!