Z jakich powodów Twoi Klienci decydują się inwestować w naukę języka? Co sprawia, że są gotowi zapłacić za zajęcia?
Motywacji jest wiele – od silnie uświadomionych – „Potrzebuję podnieść poziom znajomości angielskiego, abym mógł dostać upragniony awans”, poprzez dość oczywiste – „Płacę za dodatkowe lekcje niemieckiego dla mojej córki, by nie miała problemów w szkole”, po motywacje nie do końca konkretne – z kategorii: „Wszyscy dookoła się uczą, to ja też. Teraz przecież każdy powinien znać angielski”.
Jeśli chcesz świadomie rozwijać profesjonalny mały biznes językowy, jednym z pierwszych pytań, na które powinieneś sobie odpowiedzieć jest właśnie „Jaki problem rozwiązuję moim Klientom?”
Większość Twojej szanownej konkurencji jest „zbyt zajęta”, aby zadawać sobie podobne pytania i narzeka, że ma „słabych” klientów, że ludzie nie wiedzą, czego chcą i że często rezygnują z zajęć w czasie trwania kursu.
Jeśli Twoim celem jest praca z klientami, którzy doceniają zajęcia z Tobą i rekomendują Cię dalej – rozwiązuj Im konkretny problem!
Co to oznacza?
- Określ Twoją grupę docelową – kim są Klienci, z którymi praca ma dla Ciebie największy cel?
- Jakie potrzeby i jakie problemy mają ci ludzie?
- O co konkretnie zadbasz podczas Waszych zajęć, aby ten problem rozwiązać?
- Jak komunikować tę wartość – od pierwszego kontaktu z Klientem (lub potencjalnym klientem)?
- Jak potwierdzać tę wartość – na różnych etapach współpracy?
- Jak wyceniać Twoje usługi?
- Jak budować swoją markę – na wartości, którą oferujesz swoim klientom?
Pomożemy Ci odpowiedzieć na wszystkie te pytania, a także damy konkretne narzędzia, które od razu będziesz mógł wykorzystać do budowania własnej silnej marki lektorskiej podczas naszych szkoleń „Buduj swój biznes”, które są dostępne dla Inkubowanych – w ramach opłaty abonamentowej.
Dołącz do Europejskiej Fundacji Wspierania Przedsiębiorczości i rozwijaj firmę, o jakiej Twoi konkurenci mogą tylko pomarzyć!