Autorefleksja w pracy lektora

Eksperci EFWP

Eksperci EFWP

Wszyscy wiemy, że warto mieć zdolność do autorefleksji, zastanowienia się nad tym co i jak robimy, „jak nam idzie” i co jeszcze moglibyśmy zrobić, aby szło nam jeszcze lepiej. Najczęściej jednak brakuje nam na to czasu lub energii. 

Tymczasem, umiejętność autorefleksji jest bardzo łatwa do opanowania i wcale nie wymaga wyczerpujących energetycznie analiz i przemyśleń o głębi Rowu Mariańskiego. 

Na czym tak naprawdę polega ta umiejętność?

Na wygospodarowaniu 3 minut po Twojej lekcji i zadaniu sobie kilku prostych pytań:

  1. Z czego jestem najbardziej zadowolona / y w tej lekcji?
  2. Jakie korzyści dzięki temu osiągnęli moi Uczniowie?
  3. Jaką jedną rzecz mogłabym / mógłbym zrobić inaczej podczas kolejnej lekcji (niekoniecznie z tą konkretną grupą!)?
  4. Jaki efekt to przyniesie?
  5. Kiedy to zrobię?

Powiązane materiały

Nowy rok to dobry moment, aby przyjrzeć się trendom we wszelkich dziedzinach. Sprawdźmy zatem trendy na 2025 rok, które możemy zaobserwować w nauczaniu i uczeniu się języków obcych. AI umożliwia

Czytaj dalej

Kilka ostatnich tygodni to wysyp prognoz na temat trendów w nauczaniu w 2024. Cześć trendów to kontynuacje rozwojowe obecne już w 2023 (a czasami i wcześniej). Pojawiło się kilka też

Czytaj dalej

Kolejny post z serii „Za co będą kochać Cię Twoi Uczniowie”, w której dzielimy się naszymi sugestiami i podpowiedziami, które sprawdziliśmy – i jako nauczyciele i jako uczestnicy kursów językowych. 

Czytaj dalej