Kolejny post z serii „Za co będą kochać Cię Twoi Uczniowie”, w której dzielimy się naszymi sugestiami i podpowiedziami, które sprawdziliśmy – i jako nauczyciele i jako uczestnicy kursów językowych.
Postaw na feedback, czyli informację zwrotną. Niby oczywiste, ale jakże rzadko występujące w przyrodzie…
W tym poście podzielimy się jednym ze sposobów udzielania informacji zwrotnej. A jest ich wiele! Dobra wiadomość – ten sposób udzielania feedbacku jest z kategorii „dla leniwych”!
Na czym polega?
Kiedy słyszysz, że podczas swojej wypowiedzi, Uczeń popełnia błąd, zanotuj go sobie lub spróbuj go zapamiętać. Daj Uczniowi dokończyć zdanie lub fragment wypowiedzi. Następnie, zacytuj ten fragment, w którym Uczeń popełnił błąd.
Poproś Go, żeby spróbował się poprawić.
Jeśli to zrobi, doceń to – „Świetnie, teraz jest poprawnie!”. Możesz poprosić o przypomnienie reguły – dlaczego właśnie tak jest poprawnie i zachęć do podania 2-3 przykładów z tą strukturą czy słówkiem.
Poniżej przykład (język angielski):
Lektor: You said: Last year I have been to London. Could you try to correct the sentence?
Uczeń: Well, last year I WAS in London. Sorry…
Lektor: No need to be sorry, we are learning, and you are doing great! Do you remember why was, not have been to?
Uczeń: Because it is last year, so in the past.
Lektor: Exactly! Could you tell me two more things you did last year?
Uczeń: Last year I bought a new car. Last year I met some interesting people.