Niektórzy nauczyciele i lektorów traktują testy trochę „po macoszemu” – jako mało przyjemny obowiązek na zakończenie semestru lub roku nauki. Wielu Uczniom testy również nie kojarzą się najlepiej – jako sucha ocena.
Jeśli jednak chcesz, aby Twoi uczniowie Cię lubili i polecali nie tylko dlatego, że jesteś „fajna” lub „fajny”, ale przede wszystkim z powodu Twojej wysokiej skuteczności, warto zaprzyjaźnić się z testami, ponieważ – jeśli są odpowiednio „sprzedane” Uczniom, dają Im konkretną informację zwrotną na temat ich postępów i obszarów, nad którymi powinni bardziej intensywnie pracować.
Jak często więc testować?
Im częściej, tym lepiej! Nawet na każdych zajęciach! Oczywiście, nie zawsze musi się to nazywać „testowaniem”. Możesz to nazywać powtórkami, ćwiczeniami, quizami… Jak tylko chcesz! Ważne jednak, aby dawały informację na temat opanowania partii lub całości materiału. Są nauczyciele, którzy robią „kartkówki” na prawie każdej lekcji. Zazwyczaj trwają one dwie – trzy minuty i sprawdzają opanowanie konkretnych słówek lub struktur.
Ich przygotowanie nie musi zajmować wiele czasu, a na pewno wpłynie motywująco na Twoich uczniów.