Autorefleksja w pracy lektora

Eksperci EFWP

Eksperci EFWP

Wszyscy wiemy, że warto mieć zdolność do autorefleksji, zastanowienia się nad tym co i jak robimy, „jak nam idzie” i co jeszcze moglibyśmy zrobić, aby szło nam jeszcze lepiej. Najczęściej jednak brakuje nam na to czasu lub energii. 

Tymczasem, umiejętność autorefleksji jest bardzo łatwa do opanowania i wcale nie wymaga wyczerpujących energetycznie analiz i przemyśleń o głębi Rowu Mariańskiego. 

Na czym tak naprawdę polega ta umiejętność?

Na wygospodarowaniu 3 minut po Twojej lekcji i zadaniu sobie kilku prostych pytań:

  1. Z czego jestem najbardziej zadowolona / y w tej lekcji?
  2. Jakie korzyści dzięki temu osiągnęli moi Uczniowie?
  3. Jaką jedną rzecz mogłabym / mógłbym zrobić inaczej podczas kolejnej lekcji (niekoniecznie z tą konkretną grupą!)?
  4. Jaki efekt to przyniesie?
  5. Kiedy to zrobię?

Powiązane materiały

Kilka ostatnich tygodni to wysyp prognoz na temat trendów w nauczaniu w 2024. Cześć trendów to kontynuacje rozwojowe obecne już w 2023 (a czasami i wcześniej). Pojawiło się kilka też

Czytaj dalej

Kolejny post z serii „Za co będą kochać Cię Twoi Uczniowie”, w której dzielimy się naszymi sugestiami i podpowiedziami, które sprawdziliśmy – i jako nauczyciele i jako uczestnicy kursów językowych. 

Czytaj dalej

Jeśli kiedykolwiek pracowałaś lub pracowałeś nad przygotowaniem strony internetowej, wiesz, że może to zająć wiele dni i tygodni a nawet miesięcy. Wcale nie musi tak być! Wystarczy, że odpowiednio do

Czytaj dalej