Może nie od razu kochać, ale na pewno CENIĆ i POLECAĆ, jako świetną Lektorkę lub Lektora A o to przecież Ci chodzi, jeśli chcesz rozwijać lukratywny biznes edukacyjny, prawda?
Nie ukrywajmy, wszyscy wiemy, że nasi Uczniowie nie przepadają za pracami domowymi. Niby wiedzą, że trzeba, a jednak nie zawsze znajdują na to czas w natłoku codziennych obowiązków.
Dlatego też jedną z najcenniejszych praktyk, która może stać się Twoją sekretną bronią, jest stosowanie częstych powtórek. I wcale nie musi to oznaczać czasochłonnego przygotowywania wymyślnych ćwiczeń!
Oto podejście, które możesz OD RAZU wprowadzić w życie – od najbliższej lekcji!
Zachęć Twoich Uczniów do robienia notatek podczas lekcji. Powiedz Im, żeby notowali sobie słówka i wyrażenia, które są dla Nich użyteczne, których chcieliby używać w swoich wypowiedziach. Mogą to być słowa związane z Ich branżą, mogą to być konstrukcje, które wciąż są dla Nich wyzwaniem – niby znają regułę, ale nie stosują tych wyrażeń, bo boją się popełnić błąd, lub muszą się zbyt długo zastanawiać.
Zaplanuj tak lekcję, aby pod koniec mieć kilka (5-10) minut na wspólne podsumowanie. Podczas tego podsumowania, każdy z Uczniów wymienia dwa lub trzy słówka lub wyrażenia, które sobie zanotował podczas lekcji, a Ty pytasz pozostałych, aby wyjaśnili jego znaczenie.
Zapisz je na tablicy (tradycyjnej – jeśli prowadzisz zajęcia stacjonarne lub w dokumencie komunikatora – jeśli masz lekcję online). Zrób zdjęcie telefonem i zachęć Uczniów, by zrobili to samo (jeśli pracujesz z tablica lub flipchartem) lub wyślij Uczestnikom dokument, jeśli szkolisz online. Powiedz Im, że następną lekcję zaczniecie od przećwiczenia tych wyrażeń. Zadaniem domowym Twoich Uczniów jest kilkukrotne przeczytanie słówek lub wyrażeń z listy.
Proste, prawda?